Saturday 22 October 2011

Bogel Menuju Tuhan

10.03p.m
menonton Pirates of the Caribbean
terpaku tgk cite ni
wlpn dah byk kali tgk.


dah berbulan yam cari buku ni

"Bogel Menuju Tuhan"
by 
Zahiril Adzim.

Yam mmg cintakan karya beliau.
I've been following his blog.

I'm falling with his act.
Lakon penuh sungguh.
membuat ati terpaut.
Cintakan hasil seninya juga.

Amboi. lepas bace, bahasa pon dah cam ayat2 dier jugak yer?
hehe.
tp buku ini penuh makna.
membuat yam berfikir
berfikir
dan berfikir.

Sekali sekala mengimbau kisah lampau.
mencarik sedikit kisah sekeliling.

Kisah lampau.
Ye. Kisah aku dan dia.
Yang x akan penah padam.
kisah yg tersemat kemas dlm ingatan.
kisah hati...

pandangan itu.
kata-kata itu.
tingkah laku itu.
senyuman itu.
kenangan itu.
menggamit segalanya.

masakan aku lupa.
setiap saat bersama.
masakan aku lupa.
rasa cinta itu.
cinta sepenuh hati.
cinta luhur dari ati.
bagaimana aku cukup mentaati.
cukup menyintai.
cukup menyayangi.

melepaskan dia pergi.
demi kebahagiaan dia.
aku rela.
aku rela memakan ati.
asal dia bahagia. 
itu semua kerna.
aku cinta dia.

untuk kembali?
tidak. aku x mampu.
berhadapan dengan nya.
aku x mampu.
mendengar suara nya.
juga aku x mampu.

mungkin. ati ini terluka.
luka yang amat.
luka yg masih mencari penawarnya.
kini. luka itu berparut.
tidak berdarah lagi.

aku lepas dia.
tuk dia bersama yang lain.
aku lepas dia.
kerna aku cinta dia.
Ya. 
aku cinta dia.
melihat dia bahagia.
cukup membahagiakan aku.

Entah mengapa.
aku lihat dia dan 'dia'
kosong.
tiada perasaan.
mungkin aku redha.
dia milik 'dia'
yg ada kini.
cumalah kenangan silam.
yg tetap ku simpan kemas.
'walaupun aku ni penyepah org nye'

Cinta lagi?
aku mencari.
tetap mencari.
ingin menjadi pelengkap rusuk kiri.
tp siapa?

ingin ku beri ati ni.
setelah sekian lama nya terkubur.

bila tiada cerita.
aku tertanya.
bila senyap.
aku ingin mendengar suara.
bila sakit.
aku risau.
bila ujan.
aku risau juga.
bila tiada berita.
aku selak Facebooknya.
bila sibuk.
ku biarkan.

rindu kah?
cinta kah?
aku tertanya?

hmm.
jika benar itu jodoh ku.
dekatkan la Ya Allah.
Jika tidak.
jauh kan lah. agar aku x salah menyinta.
agar aku x bergelumang dosa.






2 comments:

cornlover said...

belajarlah untuk redho,yam..

cornlover said...

belajarlah untuk redho,yam..