Saturday 22 October 2011

Tuhan. Aku Suka Dia.

4.10p.m
dr td dok putar lagu Taylor Swift.
maybe tuk tenang kan jiwa kot.
lately ni terasa cam GEMOk
bukan ko mmg GEMOK ke yam? 
ahaha.
what everrrr~..


petang ni ujan.
aku risau lagi.
redah lagi ke?
erm.
demam baru baik.
batuk2 dan pening kepala masih ada.
xnak jumpe doktor.
macam2 alasan.
xpela.
janji selesa.
tp aku masih risau.

kadang2. terfikir.
ingat kah dia?
ingat kah yang aku teringat kat dia?
fahamkah dia?
fahamkah apa yang aku rasa?
fahamkah aku?
fahamkah aku akan dia?

ngeeeeee...dia call!
suke3!~~
senyum melebar sudah!
k cukup iklan 5 minit.

dia khabarkan berita gembira
selamat sampai ke rumah
tanpa ujan mengiringi perjalanan.
alhamdulillah.
hilang risau sebentar td.

acapkali aku terfikir begitu.
<ku fikir ingat kah dia>
pasti dia akan menyusul.
maknanya?
dia ingat aku!
ahaha.
klu begitu, teruskan la berfikir begitu.
muahaha.

oit3..sila post serius sikit boleh?
memain ko yerk?
hehehe..ok ;)

apa yang aku rasa?
aku sering memikirkan dia.
ingin selalu mendengar suara.
x kisah la cerita apa.
ceritala pada ku
walaupun sudah menjadi soalan wajib dan seringkali bertanya.
aku sanggup menjawabnya.
asal aku dengar suara dia.

menongkat dagu.
memikirkan dia yg sedang lena tidur di sofa.
<mesti comel cam baby..ngeee>
itu hanya imiginasi ku.


Jika seharian tiada cerita.
aku tertanya.
bagaimana dia? 
dengan siapa dia? 
ke mana dia?
di mana dia?
sihatkah?


rasa risau itu tidak pernah padam.
risaukah?

ataw...
ini sebenarnya...
erm..x berani tuk ku lemparkan
jika dia x merasa begitu.


yang pasti.
Tuhan. Aku suka dia.


Ya.
Aku suka dia.


kadang kala.
sepi menemani suasana.
namun aku tetap suka.
sebab dia ada.


kadangkala 
hilang kata-kata.
namun aku tetap suka.
sebab aku tahu dia ada disana.


kadangkala.
memerah otak.
apa yang hendak di kata.
namun tetap sepi tanpa kata.
kadangkala
berkata yang bukan2
asal dapat mendengar suara.
bagiku. cukup menjadi syarat.
asalkan dia ada.

kadangkala.
aku tahan.
aku tahan rasa ini.
rindu?
Ya. aku rindu dia.
aku janji tuk bertahan.
bertahan dari menanya.
namun gagal pabila aku bangun dari tidur.
perkara pertama.
adalah dia.
laju jemari menekan telefon 
bertanya khabar.
walaupun seminit sudah memadai.
hilang rasa rindu itu.
mati sahaja telefon. 
teringat. adoi. lupakah kau tuk bertahan?
Ya. aku lupa sbb aku rindu dia.


jika dia sibuk.
dia bersama rakan.
laju sahaja ku matikan.
aku hormat waktu2 dia.
waktu2 dia tuk menyendiri.
waktu2 tuk diri nya sendiri.
walau ati ini menjerit.
aku inginkan dia
bersama aku 
ketika itu.


Tuhan. Aku suka dia.


2 comments:

cornlover said...

bersabar la cik yam.....

Si Shomel said...

thanks conrwar3. ;)
skadar luahan yg x pasti.
thank sbb jadi follower.