Monday 7 May 2012

Signboard


7.01p.m
menelaah Tagged, FB and twitter dari tadi.
golek2 atas katil.

Klu teringat kisah dulu, mesti tersenyum..
nak kater tergelak sorg2, cam x masuk akal.
ye la, ko teringat..pastu tergelak sorg2. x ke gile name nye.
klu tersenyum tu agak diterima pakai bagi yg rasional la
keh keh keh

kenape tetibe senyum?

sebab aku teringat kisah ketika blaja dulu.
like always.. disebabkan kelurusan bendulan aku
senantiasa menjadi bahan lawak senda gurau teman.
klu jumpe balik ngan dorg, pasti cerita itu diungkit2..dan kebanyakan cerita itu
berkaitan ngan aku.
kenapa? sebab aku je yg sengal. ahaha.
Aku x kesah klu org cakap aku sengal. sebab aku tahu, aku secara tidak sengaja begitu.
Tapi aku akan kesah bile KEKASIH hati aku cakap aku sengal.
Walaupun aku tahu aku begitu, tp aku akan SENTAP.
aku awek ko kot! ko x leh jage ati aku? ahaha.. camtu la.
ntah kenapa aku pon x tahu. mmg akan terasa sgt ati,
maybe bagi aku, aku ni seseorg yg istimewa buat kau, sampai hati kau berkata begitu.
teganya kamu?
<cam penah kene je yam?>
<sebab penah kene la aku cite. so pls, dont call me SENGAL ok>
Contoh bersama Hafiz dulu:
Satu ketika di dlm wayang.
"Nape tunduk2 cari nombor, kat kerusi kan ade tulis.sengalnye" erm.. kecik ati, tapi diam kan je.
Ketika dengan Usin aka Fairuz Jusoh.
aku bercerita beriya <aku mmg cite beriya> pasal kelurusan bendulan aku. cite ape? x igt.
lalu respon diberikan "Awak memang sengal pon"
Sentap sgt. Diam terus.
<nape dua name ni je? sebab aku syg dua2 ni smpi arini>
<jauh ko meraban ni yam>

tp kkdg aku terasa jugak klu kesengalan aku itu dibahan2kan.
Example:
"Gile sengal yam ni. Sumpah sengal gile. Awak tahu x, Yam ni sengal gile Dia je sengal camni. Yam, sila jgn sengal sgt boleh?Teruk sgt taw." Lagi2 kesengalan aku dihebahkan kepada org ramai. Klu sekadar sorg dua, aku x kesah. Tp klu satu tempat tu diceritakan, itu mengaibkan aku tahu x?

aik topik aku arini psl SENGAL ke? ahaha. sengal tol la.

ok. cite aku ni berkaitan kelurusan bendulan instead of kesengalan aku.
tadi tu sekadar luahan perasaan yg terbuku.. agak lama la.
hopefully, lepas ni. klu sape2 yg nak bercinta ngan aku, jgn la kuar perkataan sengal itu kepada aku.
confirm, aku terasa hati, Dosa taw! ahaha.

"signboard"
petanda jalan?
petunjuk jalan?
what is the correct word to describe?
hak2. lepas google, "papan tanda" maksudnye
serius direct translate okeh.

Aku tengok tv.
"Awk x nak tanye sape2 ke camne nak g tempat tu."
"ala, nnt kite redah je. Signboard kan ade byk."
time ni la aku tersenyum.
perkataan signboard ni cukup sinonim ngan aku
smpi mati pon aku akan igt cite berkaitan perkataan ni.
cite signboard ini la jugak akan menjadi bahan gelak ketawa 
kami si Gend & Associate
Siape Gend & Associate ni?
Kang klu cite pasal Gend & Associate. lupe plak motif utama cerita aku arini.
di pendekkan cite. Gend & Associate ni geng aku mase kat UPM
merangkumi Noi, Chia, Pira, Hana, Nisa, Aku, Eja and Serina.
So, BF, suami dorg secara tak langsung termasuk dlm geng ini jugak.

okeh. 
"signboard"
"Abang amin kate jgn ikut signboard!!!"
itu la ayat yg seringkali menjadi pembuka bicara kami semua.
time tu aku mesti dah gelak guling.
dan itu la pesanan Abang Amin<abg ipar aku> suatu ketika dulu

Al kesah nye, aku ini memang buta geografi.
Mase PMR dulu pon, Geografi aku D.
ahahahaha.
so klu bercakap pasal arah jalan, lokasi tempat.
mmg aku fail.
bile org lurus bendul macam aku ni diberi advise.
aku ikutkan je la.

Ketika itu, kami <aku & Noi> on the way balik ke UPM.
1st time balik UPM nek moto.
Abg Amin tunjuk jalan short cut.
so, x follow sign board
kononnya, jalan yg dier kasi tu pendek, yg ade signboard tu panjang.
tp jalan nye agak berselirat
dan semestinya aku x igt jalan yg ditunjukkan.
hahahaha

Nak di jadikan cerita.
Kami sesat. hahaha.
Bile Noi cakap, "kite cari signboard."
saya dengan jujurnya berkata.
"Abang amin kata jangan ikut signboard."
tidak ke kesengalan berlaku disitu.
skarang ko dah sesat Yam oiiiiii..
xkan xnak ikut signboard pulak.

Begitu la yang terjadi
setiap kali kami berlapan keluar bersama.
Tiap kali kami mencari signboard, setiap kali la
mereka akan membahankan aku.
"Abang amin kata jangan ikut signboard weyhhhh. salah klu ikut signboard"
siot punye sahabat.
miahahaha
muke aku mesti merah

Sejak itu, aku terus berpandukan signboard, wlu sesat macam mana pon, masih mampu mencari jalan pulang. aahahah.

ade lagi kisah kesengalan aku yg lain. 
tapi memandangkan sudah lewat malam. 
saya sangat mengantuk.
lain kali sahaja kita sambung ya?

Maafkan aku jika tersalah bahasa, terbuat dosa secara langsung atau tidak langsung. Maafkan aku jika di hatimu ada rasa benci walau sebesar zarah. Aku mohon maafkan aku. Aku maafkan kamu juga.
Maafkan aku Ya Allah kerna x cukup sempurna dalam mencintaiMu sepenuh hatiku.
Assalamualaikum w.b.t



No comments: