Wednesday 9 May 2012

Syukur

9.51p.m
Lokasi: Hall, duduk atas bantal kat lantai.
Memang x suke duduk atas sofa. x taw kenape.
sometime, klu dtg uma org, disediakan kerusi pon, Yam duduk atas lantai.
ntah la. maybe Yam selesa duduk di bawah
atau mmg dah jadi habit Yam dr kecik.
tp klu first time datang, teragak2 jugak la nak duduk ke lantai.
segan rasenye.

Sedang menonton 30 minit Ustaz Don.
Teringat hasil merapu Yam ketika menanti Mak semalam di dlm kereta.
So copy paste dr kertas ke kertas maya ini.

*******************************

8 May 2012 - 8.50 a.m

Terkurung dalam kereta
merasakan teriknya mentari
menanti Si Ibu bekerja di dalam bangunan
apa kau buat disini?
Sudah ku katakan tadi
aku menanti ibuku
sepanjang malam ibu menahan kesakitan
sepanjang malam tidurku tak lena
memikirkan kesakitan yang ditanggung oleh nya
Ibu muntah- muntah.. banyak..
Ibu demam sampai sejuk kakinya

Seawal pagi keluar ke pejabat ibu
ikut kiraan, ibu perlu punch card dan 
khabarkan kepada mereka betapa tidak sihatnya dia
tapi...ada beberapa perkara mustahak harus diselesaikan
maka hingga kiri aku keseorangan dalam kereta
hanya radio IKIM peneman setia
sempat jua aku mengaminkan Doa Dhuha

Bosan menanti
aku mencari bahan untuk dibaca
"Bogel menuju Tuhan"
Buat sekian kalinya aku membacanya
Buku ini masih disini
mengimbau kembali seseorang yang pernah bersamaku
yang pernah beraja dihatiku
yang pernah ku sanjung tinggi 
yang pernah aku letak tinggi 
kerna sangkaku
dialah bakal Imamku.
kerana dia, buku ini masih disini
Dan aku
masih begini
menanti pengganti bagi dirinya
Segalanya telah tersurat
Dan aku tahu Tuhanku lebih mengetahui
apa yang tersirat dan yang tersurat
Dia
lebih tahu apa yang terbaik buat ku
Aku yakin
Tuhanku telah mengatur 
orang yang lebih layak bersamaku
Yang tertulis sejak azali
bahawa aku miliknya
Dan aku akan berusaha 
persiapkan diriku
untuk mencari ilmu Allah s.w.t
sebagai bekalan dalam menghadapi hari-hari mendatang

Ya  Allah, aku bersyukur akan rasa ini.
Ya Allah, aku bersyukur akan nikmat Islam dan Iman yang berikan
merasakan cukup pada yang sedikit
bersyukur pada yang banyak.
Aku mohon, jangan kau pesongkan hati ini
setelah kau berikan hidayah Mu Ya Allah.
Ampuni aku.
Terimalah taubat ku.
Ampunkan dosa aku, dosa kedua ibubapa ku, abang dan kakak ku, para guru, para sahabatku, muslimin dan muslimat.
Sesungguhnya kami tak sanggup menanggung seksa neraka Mu
Ya Allah
Kau Maha Besar.
Kami tak berdaya dan tak terdaya.
Berikanlah ketetapan iman dari awal hingga ke akhirnya.
Tetapkan la rasa cinta ini, rasa rindu ini 
hanya pada Mu.
Amin. Ya Rabb.

No comments: