Wednesday 11 January 2012

Longlai

Usah di ceritakan amalan apekah yang kau telah lakukan.
hanya akan menimbulkan riak dlm diri
yang pasti lakukan hanya kerana Allah s.w.t

Arini aku melangkah longlai
penat dengan kerja arini.
arini jugak otak aku amat serabut.


aritu aku melangkah longlai juga
tp situasi yg berbeza
aku longlai di rumah Tuhan.
di Putrajaya.

sesudah bercinta dengan Tuhan.
aku melangkah keluar.
longlai.
indah rumah itu.
satu tapak satu tapak aku jalan.
berat tuk ditinggalkan.

ari2 aku berjalan. aku teringat jalan2 aku di sana.
 beza nya laju ataw cepat.
bertenaga ataw longlai.
kenapa longlai.
sbb aku berjalan smbil berfikir.

mengenang kan aku dan org sekeliling
masing-masing punya masalah sendiri
masing-masing punya dunia sendiri

persamaan antara aku dan mereka.
Kami hamba Allah yg satu.
Diciptakan tuk melihat kebesaranNya
mengabdikan diri kepadaNya

Longlai lagi
aku meniti hari2 yang berbeza
waktu2 berbeza
tempat2 yg berbeza
yang samanya
aku berjalan di atas bumi yang sama
menjunjung langit yg sama

No comments: