Wednesday 11 January 2012

Tiada apa

7.22p.m
azan berkemundang di kaca tv.
kepala aku berdenyut-denyut laju
kuat. abaikan.
ari2 aku sakit kepala.
kadang2 aku sakit dada.
kadang2 je.
sejak bile ko sakit dada?
sejak sebulan lepas.
malas nak pk.

rajin betul ko update blog skarang ni.
aku nye blog. aku nye suke la.
lagipun aku update bile aku free.
so ko sgt free la ni?
x jugak.
otak kusut je.
aku x de tempat nak luah.
kat sini pon x mampu nak luah.

nikmat Allah bg tu sekejap je.
bersyukur la
org lain are fighting for it.

at least ko dah rase.
drp x de 
igt si Penyapu sampah?
keluarga dia sgt besar.
Die bahagia je.
wlupn kais pagi makan pagi
kais petang makan petang.
kenapa dia bahagia?
mana kau tahu dorg bahagia?
sbb dorg bersyukur wlpn dorg kafir.
mereka sama je macam kita.
manusia.
beza nye dorg lahir2 kafir.
bersyukur la kita lahir sebagai org Islam.

maghrib tadi.
aku mengaji lagi
tuk tenang kan ati.
aku menangis dlm hati ketika mengaji
aku menangis lagi sesudah mengaji
betapa berdosa nya hamba Mu ini Ya Allah
aku menangis smbl memeluk erat Kitab Suci Al-Quran
aku x tahu mana silap 
dimana salah aku?
Ya Allah. 
siapakah aku?
aku hanya tiada siapa.
aku tiada apa.
aku 
perempuan
yang tiada apa.
yang pasti
aku bukan hiasan dunia.
aku ciptaanNya.
hambaNya.
punya hati dan perasaan juga.


No comments: