Saturday 18 February 2012

Kawankah?

4.49p.m
Lokasi: Atas katil.
Menelaah beberapa blog
Amik sedikit mood.

Nak kate dah lame x update.
Tipu.
Sebab aku byk delete post2 sebelum ni.
Post2 yg hanya akan melukakan hati aku.

Tahun 2012.
Tanggal 12 Feb 2012.
Cube tengok tarikh nye.
1202-2012.
same nombor klu di terbalik kan.

Tarikh ini 
tarikh keramat 
keramat?
syirik!

Tarikh ini.
"aku lari dari uma"

aku lari dlm ketakutan.
apa yg terlintas di kala
aku lari lintang pukang.
adalah
"MATI AKU"

aku lari macam x jejak tanah.
Laju..
berdessupp..
abis satu kawasan perumahan aku tawaf.
org kiri kanan.
dalam kedai.luar kedai.
hanya memerhati
wlupon 
aku jerit.
"Tolong! tolong saya!"
itu la orang Malaysia.
Melayu, Cina, India
tapi mereka hanya memerhati
Drama Melayu ini.

abis lemak2 aku time ni 
meraung2 meronta2.menangis.
kali ni aku abaikan.
sebab kepala otak aku kate.
Aku kene selamatkan diri.

Abis tawaf satu kawasan.
Aku berjaya meloloskan diri
dengan kereta.
"TEPI!! TEPI!!"
jerit makcik jiran uma aku.
sebab budak2 sibuk berdiri depan kereta aku.
terkejut.
ape yg terjadi sebentar td.
5 minit sahaja.
tapi mengegarkan seluruh kawasan.

aku DRIFT selaju mungkin.
nasib aku punya skill yg amat hebat
<miahaha>

dalam kereta.
aku kekurangan nafas.

dalam otak.
"Solat Zohor. Lokasi Masjid."

sempat aku singgah speed 99
beli mineral 2.

aku teguk.
sebotol abis.

baru aku menangis.

ketika berwuduk aku menangis.
ketika solat aku menahan sendu.
ketika selesai solat.
mengalir air mata tanpa henti.

aku abaikan seorg dua gadis di situ
pasti mereka pelik.
ape terjadi smpi begini.
pucat lesi.

hampir sejam aku menangis di tikar sejadah.

baru aku mencapai telefon.
aku bbm Maya.
xde respon.
aku call noi.
x berangkat.
aku wassap Chia.

aku luah segalanya.
akhirnya, aku menuju ke Bukit Sri Damansara.

"Chia, aku mintak maaf susah kan kau."
"xpe Yam. Hari ini hari kau susah. Hari aku susah, x taw ape jadi.Time tu insyaAllah ko ade tuk aku."

kami berborak di kedai ayam penyet tepi jalan.
di situ aku menangis tanpa henti.
berbaur risau memikirkan emak yang masih tinggal di rumah.

walaupun suara aku rendah.
namun aku tahu.
meja sebelah kiri kanan tahu cerita sedih aku.
senyap. sepi.
memasang telinga.

aku sempat memberi pesanan kepada mak.
"Mak jgn risau, yam ade ngan Chia. ape2 hal mak tepon Chia.Battery phone nak abis"

Yang aku tahu. Mak selamat.
Sudah memadai.

aku dalam Trauma.
Serius.
Sehingga hari ini (18 Feb) aku masih dlm ketakutan.

Phone aku mati petang itu juga.
uncontactable.

Bila malam menjelang.
Mak risau.
Walaupun x di suruh pulang, aku tahu jiwa nya kacau.
Tiada tempat mengadu.

Aku balik.
Dalam ketakutan.
Aku berdoa pada Tuhan.
agar di beri perlindungan.

Alhamdulillah.
Semua dalam keadaan terkawal tatkala aku menjejakkan kaki dalam rumah.
Berkat doa dan percaya pada Yang Esa.
Syukur.

HP aku charge.
Selesai mandi.
aku berwudhuk.
masuk bilik, segara ku capai hp.
berpuluh miscall, dan mesej.
Antara nya dr dia yg menyepikan diri.
Minta putus.
Ya Allah. 
Berat dugaan mu ini.
tertanggung dek hati aku.
Aku menangis.
menangis. menangis. dan menangis.
Puas mak pujuk aku.
Tiada kata.
Hanya Air mata menceritakan segalanya.

Kenapa Hari ini kau pilih tuk keputusan itu?

Aku redha sebenarnya.
Terima segalanya.
sebab aku dah bersedia tuk itu.
dan aku tahu.
Itu yang terbaik dari Allah buat aku dan kamu.
Berhari-hari aku berdoa dari Allah.
Agar ditunjukkan jalan terbaik.

Cuma. kenapa hari itu??

Kenapa kau bangkitkan "telah cuba tuk menyayangi".
Selama ini tidak sedikit pun ada perasaan?
Kenapa di ucapkan kata Sayang?.

Kau bangkitkan "saya x mainkan perasaan awak."
Kenapa di ucapkan kata Sayang sebelum ini?
Kenapa??
Kenapa kau pilih tuk bersama sebelum ini??

Kau tinggalkan aku di saat aku jatuh terjelepuk.
Aku terima kau pergi.
Tapi bukan tuk menambah derita hati.

Hari ini. Kau bahasakan aku Sampah.
Hanya kerana aku berkongsi masalah dengan kawan ku.
Kenapa kau kesah akan hidup aku?
Kau yang memilih tuk pergi.
Atas Dasar Kawan?
Kawan x kan gelar kawan SAMPAH.
Kawan x menambah luka di hati.
Kawan X AKAN MENYEPIKAN DIRI di kala kawan susah hati.
Kawan x kan mempermainkan perasaan kawan nya.
Kawan tidak begini.

Aku ini manusia.
Penuh masalah.
Miskin agama. 
Miskin iman.
Miskin harta.
Miskin kebahagiaan.
Miskin adab sopan.
aku sedar kekurangan diri.

Kata-kata ini di petik dari blog Zack Zukhairi.
Kawan yang baik ialah kawan yang datang pada kau bila kau susah. Dan kata pada kau "jangan risau" semuanya akan ok. aku kan ada?"

Tapi kawan, kawan datang tambah masalah ketika aku susah.
Kawan kah?

No comments: