Thursday 23 February 2012

Rapuh

8.33p.m

Assalammualaikum w.b.t

Hari ini di putar kan lagu Opick - Rapuh berulang kali.

Pagi tadi.. ketika jammed.
Ade seorang budak perempuan < budak ke?>
menangis teresak-esak
di dalam kereta

Betapa dalam nya penyesalan dalam diri
Betapa terasa berat nya dosa-dosa yang ditanggung gadis itu..
Menangis teresak-esak
tanpa segan silu < abis make up>

Tiap bait2 kata lagu Rapuh ini..
meninggalkan kesan yg amat dalam..
terasa sedih yang amat..
sehingga seluruh tubuh menggeletar..
terketar2 bibir..
berjurai-jurai air mata..

Ya Allah.. berikanlah aku peluang..
tuk mencintai Mu..
sedalam-dalam hatiku..
Terimala cintaku..
Aku sedar..aku x layak..
Ampunkan aku.. cinta ini x sempurna..
Izinkan aku mencintai Mu
Terimala Taubat ku Ya Allah..
Izinkan aku mencintai Mu Ya Allah..

Esak tangis gadis itu menjadi2
dikala bait2 ini ke udara

"maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta"


Terasa sgt2..
kerdilnya diri ini disisi Allah s.w.t
Lagu itu diputar berulangkali kala ini
tuk menginsafi diri


Opick - Rapuh 

detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidup

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu




No comments: