Friday 24 February 2012

Tercipta untuk ku

7.03 p.m
Eh time maghrib?
ko sibuk berblogging?
aku cuti. hampir seminggu.
Ya. aku rindu. Rindu akan Tuhanku.
aku hanya mampu berzikir di kala aku amat merinduiNya
berselawat ke atas Nabi selalu

Alhamdulillah.
Hati kian tenang..
setiap yang berlaku di sekeliling semakin baik..
Kerja lancar..
Urusan rumah lancar..
Cuma urusan abang masih x tahu apa kesudahan nya..
Semoga Allah tunjukkan jalan..
Aku bersyukur ngan ape yang terjadi..
di tariknya nikmat..
di balas dengan ganjaran kesabaran dan keimanan..
Cinta buat Nya yang Satu semakin hari semakin dalam..
dan aku x menyesal apa yang terjadi..

semoga dia memperoleh insan yang lebih sempurna dan terbaik untuk dirinya..
dan orang itu tercipta buat diri nya..

InsyaAllah.. satu hari nanti, aku juga akan berjumpa dengan orang yang tercipta untuk ku
dengan izin Allah..

Kadang2 aku terfikir..
perlukah kita mendedahkan segala tuk memikat hati seorang laki2..
begitu mudah mereka bersama

tapi laju ku tepis
aku bukan begitu
aku teringat akan pesan orang2 tua
"jadi la permata yang tersimpan rapi dalam bekas kaca. X mudah disentuh melainkan pemiliknya."

Aku jaga kehormatan ini hanya untuk yang berhak.
Ya Allah, pelihara la diri ini dari menjadi anak panah syaitan

Setiap manusia berpasangan.
Mereka bersama sebab itulah pasangannya.
Baik tuk yang baik.
Kurang baik tuk yang kurang baik.

Kini aku mampu berjalan dengan hati tenang
Tersenyum melihat sekeliling.
Gelagat setiap manusia.
Tiada lagi sedih di hati
walau kadang2 masih menerpa perasaan itu
kuat aku buang jauh
aku tahu dia tak tercipta untuk ku


notes to the account:
Pada Allah, Dia melihat pada hatinya (manusia).. tapi pada manusia, mereka melihat dari zahirnya.

No comments: